Tuesday, January 7, 2014

Sibuk je!

Assalam.

Semalam bizi. Tapi aku sempat jgk singgah jenguk korang. Slow-slow je. Bos tak nampak bukak cepat2. Bos datang tutup! Hahaha. Pandai betul nak ngelat! Kikiki. Ok tapi skang dh tak bizi sgt.


Okok. Straight to the point ye..

Situasi 1
Seminggu yang lepas.
Aku ajar Danish bagi salam n jawab salam (sebab skang Danish dah confuse bila orang bg salam dia bukan jawab, tp bg salam balik). Yang ada kat situ aku, Danish n nyang Danish (nenek papa)

Mama : Mama cakap Assalamualaikum, adik cakap walaikumsalam.
               "Assalamualaikum"
Danish : *Diam*
Nyang  : Assalamualaikum
Danish : Sibukk je.

Hahaha. Siyes aku xpenah ajar. Memang nampak kuang ajar tapi tak kan nak marah. Dia tak tau pape. Aku cuma mampu ketawa~~ Kah3. Nyang pun gelakkan Danish!

Situasi 2
Beberapa hari yang lepas.
Mama kat dapur tgh masak. Papa melayan Danish tgk cartoon kt astro ceria.

TV    : .....di Astro Ceria..untuk kita aje!
Papa : Untuk kita aje..
Danish : Sibuk je.

Hahaha. Papa sendiri dah terkena.

Situasi 3
Pagi semalam.
Mama gurau2 ngan Danish, datang papa nyendeng2 kat Danish nak peluk.

Danish : Sibuk je die ni~~

Hahahaha. Nak pecah perut aku gelak. Aku xpenah ajar. Aku xpenah pun cakap camtu kat dia. Ntah mana2 dia dapat ayat camtu. ^.~


Haa..ni la.. Ni la! Ni la budak dia yang bukan maen laser lagik skang ni.

4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

ala2

syawalsimpsons said...

sekali mak pak kena..haamikkk

Fifi Nadhrah said...

try ko 'sibuk je' kan die.. tengok die balas ape.. die paham da kot sibur je tu ape.. ufairah da lame da dengan perkataan sibuk tu. tapi bukan sibuk je.. 'sibuk ar'.. siap pakej.. tepi r.. jangan r kacau!~.. amekawww.. hahaha..

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Amboi dah pandai mulut laser yer...tp sesekali nak kenakan ibu & ayah dia apa salahnya kan..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Dalila Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah