Thursday, July 17, 2014

Iftar ke-18

Salam.

Alhamdulillah.

Masih di beri ruang dan peluang untuk bernafas di Ramadhan yang ke 19 untuk arini. In sha Allah. Korang penah tak rasa macammm---"Eh..nak masak ape ye arini?" Hurmm.. situasi biasa bagi isteri2 yg bekerja. Macam aku kadang2 gugel je. Tapiii payah jgk gugel2 time2 peknen ni. Kang sume nak! Sume teringin! Haihhh  (-_-)

Tengok gambar2 iftar korang pun, dh meleleh ailio aku *lapairmata*. Semalam aku tak tau sgtt nak masak apa. Balik keje dah nak sampai umah baru terpikir terus singgah kedai bli pape yang tak cukup. Balik solat terus berperang kat dapur. Hasilnya, siap masak kul 7 suku camtu. (-_-)"


Paprik Udang+Sotong
Tak tau nak masak apa dah. Ulang balik menu 1st Ramadhan :)

Sotong Bakar
1st time buat. Pemanggang ajaib tak de, pakai non stick pan sajoo.

Karipap Roti Inti Telur
Tapi karipap ni buat 4 ketul je. Sorang 2 ketul. Puasa kann, jgn tamak2 kang tak termakan pulak. Ni dah ada roti lebih, menu seterusnya (yang ntah bila, tak tau lagi), Puding Roti Mable. Nantikan ok? *bajettt*

Korang masak ape? Idea pelissssss.


6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

PetakBunga said...

sotong tak mkn lg pose ni.. tb2 terigin jgk..

syawalsimpsons said...

aku arini minta en asbeen masak kan mee goreng sjork sebab arini dier nak berbuka kat surau ngan opismate dier..hahahahha

Fifi Nadhrah said...

aku balik tolong2 je.. aku bukan ketua di dapur.. aku runner.. jadi ape yang org masak.. aku makan sajo.. jgn banyak songeh.. haha..

~MommyAqilMedina~ said...

Heehehe..aida tak dapat nak bagi idea..sebab ahri-hari pon aida tak masak..huhhu..makan kat rumah mertua je..hihihi..teruk..tapi karipap tu nampak unik..rajin jugak Ila masak..hihihi

Azhafizah Md Nor said...

samelah kita kak..masak untuk dua orang sikit je la..nanti membazir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Dalila Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah