Tuesday, March 5, 2013

Tolong doakan utk adik Haiqal..

SALAM uolz..

Bizi sgt skang ni. Xsempat nak update blog. Kt opis skang ni tgh bizi ngan 5s. Skang ktorg tgh melaksanakan 's' yg ke-4. Blk je umah mcm penat sket. Padahal bukan buat kerja yg mememerlukan kuderat 4 kerat ni. Tapi seyes blk je umah aku melepek. Tdo pun awal. Arini je tdo lmbt sket.

Korang mesti dh tau kan pasal pencerobohan kt Lahad Batu tu. Aku ni slalu ketinggalan. Bukan xtau tp xsempat nk update kt cni. Aku sebenarnya dh menyampah ngan status2 kt fb yg saling nk menyalahkan pihak tu, pihak ni. Rimas. Rimas. Rimass. Tolongla jgn politikkan isu ni. Negara kita dh cukup aman sebelum ni. Kita sepatutnya kene bersatu. bukan menuding jari sesama sendiri.

Ape dorg ni xkesian ke kt waris pejuang2 yg dh terkorban?? Xde sifat keperimanusiaan langsung. Masa org tgh bersedih bole plak korg gado2. Yang aku pelik, ade plak status sorg ni nk salahkan polis sebab lambat bertindak. Heyy. Kau sape ha?? Dorg tau la ape dorg buat. Dorg pun bertindak mengikut arahan. Kalo kau diberi pilihan utk berjuang kt sn..nk ke kau?? Sanggup ke kau tggl kan anak bini?? Macam tu jgk la yg dorg rs. Tp semangat dorang utk negara kuat la. Bukan mcm kau yg suke menuding jari kt org lain. Sori teremo plak kt cni. Tapi aku betul2 sedih dgn sikap manusia yg macam ni. Lain kali, sebelum update status tu pikir dulu! Ni main hantam kromo jer. Aku tgk ramai yg kondem ko lg ade lahh. $!?%/@#

Ok2. Aku dh tersasar jauh dr tajuk asal. Sori. Sori. Sori. Ok. Tarik napas. Lepas. Tarik napas. Lepas. Fuhhh.. pegi la jauh2 perasaan nihhh...

Koranggg... anak officemate aku masuk sepital Sabtu mlm yg lps. Haikal memula diserang demam panas. Lepas bwk gi sepital trs admitted ward. Doktor ckp ade sedikit jangkitan kuman diparu2. Haiqal sebaya Danish. Lahir dlm thn yg sama tp Haiqal nk msk 9bln. Setakat harini demam Haikal dh xde tp doktor still pantau lg. Mari kite sama2 doakan Haikal cepat sihat yerr.

Si comel Haiqal

Sori zue kite kidnap gambar Haikal kt blog awk. Harap Haiqal cepat2 sihat n kembali aktif mcm biasa. Aminn.

# Mari sama2 doakan juga utk pejuang2 kita. Semoga semua mereka selamat kembali ke pangkuan keluarga masing2.

# Ya Allah.. Peliharalah keamanan negara kami. Kau berikanlah kekuatan kepada wira2 kami dlm menentang penceroboh2 yang mengugat keamanan negara kami. Kau satukan hati2 kami. Aminn.

# Peace. Chill. Bye2.

4 comments:

Nurul Najihah said...

AMiN AMiN AMiN ~

+ MOGE_MOGE adik Haikal cepat_cepat sembuh & pejuang2 kite @ Lahad Datu selamat ~ ~

dalila said...

Aminn..TQ sis ;)

Fifi Nadhrah said...

lkes sabah? sedih.. kot.. hihi.. semoge adik haiqal cepat sihat..

pagi tadi da jmpe ko.. tapi x puas sembang.. hahahaha.. 5s ktrg? nan hado!~

lovefiezan said...

thanks tau mama danish..terharu ibu haikal.Alhamdulillah haikal makin sembuh tapi masih ada cerry berry kesan ubat antibiotik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Dalila Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah