Tuesday, May 28, 2013

Dugaan

SALAM..

Selamat malam uolz. Ngee. Entah nape mata ni xnak telelap plak. Siang tadi xsempat nak update pape. Aku nak citer pasal kisah hari Rabu mggu lps. Bukan la nak kate ari tu ari malang kami. Xbaik tau. Ngee. Cuma ari tu nasib xbrapa baik. Ade bende yg jadi kt ktorg.

Balik je keje rabu tu ktorg gi pasar bli barang2 utk wat nasik lemak pg esoknye. Kan aku ade bgtau aku nk gi Kuantan. Kire nk wat nasik lemak utk bwk bekal. Dah telajak ke pasar Presint 8 ktorg pun mkn kt foodcourt tu sebab mama mls nk masak. Balik tu sampai je kt traficlight picc ade bunyi something yg kuat sgt. Aku n papa toleh la siap tgk kt sidemirror kot2 ade terlanggar pape ke skirt kete cicir n terlanggar ke. Xde plak. Ktorg teruskan jalan. Sampai plak kt traficlight 1 lg kete dh begegar2. Macam jalan atas jalan yg xrata. Kire macam naik kuda la. Papa trs brenti tepi turun tgk. Skirt ok, ade. "Tayar meletup la ma". "Haa??" Aku dh terkejut+cuak tp still dlm kete lg layan Danish. Papa dh siap2 nak tukar tayar aku pun trn tgk. Xpenah plak jadi mcm ni. Tayar tu macam meresap. Bukan bocor masuk paku ke ape. Meresap kt keliling tayar tu. Susah aku nak cakap. Gambar pun xde amik. Memang bahaya. Xtau cmana tayar blh jd cmtu. Aku tgk tayar belakang lg 1. Same jgk cuma tunggu masa nak meletup jgk. Aduss. Nasib baik umah dh dekat memang bole la klu nak blk jalan kaki pun. Papa kate klu bas lalu tahan, balik naik bas. Xkan aku nak biarkan die sorg2 kt ctu. Kene culik kang. Takpe la. Aku n Danish tunggu wlupun xdpt nk tlg pape. 

Tengah papa tukar tayar, datang pulak 1 kete wira ni. Dalam ati aku, "sudah..tow la ni. mula la nak mencekik tu. Tayar je la bro" Tapi dalam ati je ye. Rupenye brader tu dtg nak membantu. Kejamnye aku tuduh org mcm tu. Brader tu siap tlg masukkan tayar yg meletop tu kt seat blkg sbb kt tempat tayar spare xmuat. Siap amik paper kt kete die utk wat alas. TQ brader. Sori salah sangka. Xpe skali skala. Pantun aku dalam hati. Haha.

Sampai umah aku naik dulu. Papa trs gi Dengkil tukar tayar. Nasib baik la bende ni jadi sebelum ktorg gi Kuantan. Kalau jadi kt highway Karak tu cmana? Xfengsan haku? Aku kt umah dh gelabah. Tunggu call dr papa. Papa call "Rim tu dh xleh guna la. Dah senget sebab lepas meletup tu kite jalan. Kalau ketuk pun dh macam bli rim baru". Kalau dh tukar rim baru xkan la sebijik tu plak yg lain kann. Pelik la pulak. Terpaksa la tukar skali 4. Dah terbang RM. Dugaan.

Lame jgk papa kt Dengkil. Yang aku kt umah terkial2 tgk badan Danish. Pelik. Ade bintik2. Sudah. Chickenpox ke?? Adus. Satu satu dugaan. Esok dh la nak jalan jauh. Aku tau tu mesti chickenpox sebab 2minggu lps cikgu Danish ade kene n hari ke 3 kene die bole dtg keje sbb xde cikgu lain. Lepas drpd tu ade jgk bape org lg yg kene. Ni Danish plak. Aku call papa bgtau n papa kate jap lg kuar blk cari air kelapa. Aku punyela panik masa tu. Mula la menggoogle ape yg patut n minta petua n pendapat dr kwn2 kt fb. Macam2 jgk la ilmu yg aku dpt n aku wat. Kalau x aku pun xtau cmana nak handle. Ni dh ade pengalaman senang la utk anak ke 2, ke 3, ke 4 nanti. Opss.. terlebih suda. Hahahaha.

Ok la mata dh ngantuk. Tangan dh lenguh. Ni gambar Danish ms aku suruh posing nak tunjuk muka ade chickenpox.




Tengah aku packing baju utk esok Danish masuk bilik. Melepek kt tepi katil. Alololo sian anak mama.

1 comment:

Fifi Nadhrah said...

da setllekan semuenye? alhamdulillah.. selamat tak jadi pape kat korang.. aku kene mase bayar tol kat batu sembilan.. ngam2 bayar tol tayar pecah.. jalan depan sikit.. call grand saga.. derang la tukarkan.. malam pulak tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Dalila Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah